środa, 30 lipca 2014

Z cyklu masowce ... cz. 3 - HALKI



HALKI (IMO: 9543419, MMSI: 538004361, Call Sign: V7WP5, Bandera: Wyspy Marshalla, Port macierzysty: Majuro) masowiec typu „handy size” zbudowany przez południowo koreańską stocznię Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. w Ulsan dla greckiego armatora Halkidon Shipping z Aten. Numer stoczniowy budowy: 6094, położenie stępki: 18.03.2011, wodowanie:11.05.2011, zdanie:12.07.2011.

HALKI (IMO: 9543419, MMSI: 538004361, Call Sign: V7WP5, Flag: Marshall Islands, Port of registry: Majuro) “handy size” bulk carrier built by the South Korean shipyard Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. in Ulsan for a Greek shipowner Halkidon Shipping from Athens.. Yard number: 6094, keel laid: 18.03.2011, launched: 11.05.2011, delivery date: 12.07.2011.

Dane techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 22.683 t
o       DWT: 36.851 t
·                    długość / lenght: 187,00 m
·                    szerokość / breadth: 27,80 m
·                    zanurzenie / draught: 10,90 m
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull
o       materiał kadłuba / hull material: steel
o       ilość pokładów / deck numbers: 1
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla /diesel engine MAN-B&W model: MAN B&W 6S46MC-C8
·                  moc / power: 7.860 kW
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 6
o       zespoły prądotwórcze / power generators:
§     3 x generatory / generators Himsen 5H17/28
o       awaryjny generator diesla / emergency diesel geenrator:
§     1 x DOOSAN model AD136TIS
o       śruba / propeller: 1
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 5
o       pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (w / In cub m):
§     ziarno / grain: 47890 t.
§     bale/ bale: 46214 t.
·                    Luki ładowni:
o       Liczna luków /hatch numbers: 5
o       pokrywy ładowni / cargo hatches:
§     typ: MacGregor, wodoszczelne hydraulicznie sterowane wodoszczelne / MacGregor watertight, hydraulic operatem,
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       4 elektro – hydrauliczne dźwigi / elektro – hydraulic cranes: każdy / each 30 t. SWL


Poniżej zdjęcia przybywającego do Hamburga masowca HALKI / Below photos of inbounding Hamburg bulker HALKI (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).






 

poniedziałek, 28 lipca 2014

Z cyklu masowce ... cz. 2 - TAMAR



TAMAR (IMO: 9456226, MMSI: 538003703, Call Sign: V7SQ6, Bandera: Wyspy Marshalla, Port macierzysty: Majuro) masowiec typu „handy size” zbudowany przez chińską stocznię  Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry w Tongzhou dla słoweńskiego armatora Splosna Plivba International Shipping & Portoroz. Numer stoczniowy budowy: 23, położenie stępki: 19.12.2009, wodowanie:30.03.2010, zdanie:25.05.2010.

TAMAR (IMO: 9456226, MMSI: 538003703, Call Sign: V7SQ6, Flag: Marshall Islands, Port of registry: Majuro) “handy size” bulk carrier built by a Chinese shipyard Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in Tongzhou for the Slovenian shipowner Splosna Plivba International Shipping & Portoroz. Yard number: 23, keel laid: 19.12.2009, launched: 30.03.2010, delivery date: : 25.05.2010.

Dane techniczne / technical data:
  • wyporność / tonnage:
    • GT: 32.987 t
    • DWT: 56.663 t
  • długość / lenght: 189,99 m
  • szerokość / breadth: 32,25 m
  • zanurzenie / draught: 18,00 m
  • kadłub / hull:
    • typ / type: jednoposzyciowy / single hull
    • materiał kadłuba / hull material: steel
    • ilość pokładów / deck numbers: 1
  • maszynownia:
    • silnik główny / main engine:
      • 1 silnik diesla /diesel engine zbudowany / build by DOOSAN MAN-B&W model: 6S50MC-C
        • moc / power: 9.480 kW
        • liczba cylindrów / no of cylinders: 6
    • zespoły prądotwórcze / power generators:
      • 3 x generatory / generators ZJMD Man-B&W. model: 5L23/30H
        • moc / power: 600 kW (każdy / each)
        • napięcie / voltage: 450 V
        • częstotliwość / frequency: 60 Hz
    • śruba / propeller: 1
  • ładownie:
    • liczba ładowni / cargo holds: 5
    • pojemność ładowni / cargo holds capacity (w / in cub m - ziarno / grain):
      • Nr 1 / No 1: 13.009,86 cub m
      • Nr 2 / No 2: 15.333,25 cub m
      • Nr 3 / No 3: 14.553, 08 cub m
      • Nr 4 / No 5: 15.333,27 cub m
      • Nr 5 / No 5: 13.404, 64 cub m
    • pojemność całkowita wszystkich ładowni / total cargo holds capacity (w / In cub m – ziarno / grain): 71634, 10 cub m,
  • Luki ładowni:
    • Wymiary:
      • Nr 1 / No 1: 16,86 x 18,26 m,
      • Nr 2 / No 2: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 3 / No 3: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 4 / No 4: 21,32 x 18,26 m
      • Nr 5 / No : 21,32 x 18,26 m
    • pokrywy ładowni:
      • typ: MacGregor, wodoszczelne hydraulicznie sterowane wodoszczelne / MacGregor watertight, hydraulic operated,
  • urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
    • 4 elektro – hydrauliczne dźwigi / elektro – hydraulic cranes: każdy / each 30 t. SWL

Wszystkie dane z broszury informacyjnej armatora oraz ze strony http://grosstonnage.com / All data from shipowner information brochure and site http://grosstonnage.com


Poniżej zdjęcia opuszczającego Hamburg masowca TAMAR / Below photos of outbounding Hamburg bulker TAMAR (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).