piątek, 28 listopada 2014

Z cyklu flota "Euroafrica Linie Żeglugowe" ... cz. 2 - RUBIN



RUBIN ex MARINE STAR (do 01.1995 r.) ex BEECO ASIA (do 1988 r.) ex BLAS DE LEZO (do 1986 r.) ex MARIA FRANCISCA (do 1982 r.) ex BLAS DE LEZO (do 04.1981 r.) (IMO: 7817361, MMSI: 209061000, call sign: P3JR6, bandera: Cypr, port macierzysty: Limassol) drobnicowiec zbudowany przez hiszpańską stocznię Soc. Met. Duro – Felguera w Gijon jako BLAS DE LEZO. W styczniu 1995 r. zakupiony przez Euroafrica Shipping Linies Co. Ltd. ze Szczecina i przemianowany na Rubin. Numer stoczniowy budowy: 259, położenie stępki: 25.05.1979 r., wodowanie: 15.05.1980 r., zdanie: 06.03.1981 r. W maju 2010 sprzedany obcemu armatorowi i przemianowany na CARLO STAR. Sprzedany na złom do stoczni złomowej w Chittagong (Bangladesz), 06.10.2011 r. przybył na jego redę a tydzień później wprowadzony został na plażę celem rozbiórki.

RUBIN ex MARINE STAR (until 01.1995) ex BEECO ASIA (until 1988 r.) ex BLAS DE LEZO (until 1986 r.) ex MARIA FRANCISCA (until 1982) ex BLAS DE LEZO (until 04.1981) (IMO: 7817361, MMSI: 209061000, call sign: P3JR6, flag: Cyprus, port of registry: Limassol) general cargo ship built by the Spanish shipyard Soc. Met. Duro - Felguera in Gijon as BLAS DE LEZO. In January 1995 purchased by Euroafrica Linies Shipping Co. Ltd. from Szczecin and renamed Rubin. Yard number: 154, keel laid: 06.04.1978, launch date: 10.08.1979, delivery date: 03.04.1980. In May 2010 sold to foreign shipowner and renamed CARLO STAR. Sold for scrap to the scrap yard in Chittagong (Bangladesh), 06.10.2011 arrived at the roadstead and a week later beached.

Dane techniczne / technical data:
·                    wyporność / tonnage:
o       GT: 6.742 t,
o       DWT: 9.289 t,
·                    długość / lenght: 130,79 m,
·                    szerokość / breadth: 19,28 m,
·                    zanurzenie / draught: 8,01 m,
·                    kadłub / hull:
o       typ / type: jednoposzyciowy / single hull,
o       materiał kadłuba / hull material: steel,
o       ilość pokładów / deck numbers: 2,
·                    maszynownia:
o       silnik główny / main engine:
§     1 silnik diesla /diesel engine Empresa Nacional „Bazan” de C.N.M. S.A. model: 12V40/54A,
·                  moc / power: 5518kW / 7502 HP,
·                  liczba cylindrów / no of cylinders: 12,
o       zespoły prądotwórcze / power generators:
§     3 x generatory główne / main generators każdy / each: 336 kW, 440 V,
§     1 x generator / generator: 512 kW, 420 V,
o       śruba / propeller: 1,
o       ster / rudder: 1,
·                    prędkość / speed: 15 węzłów / knots,
·                    ładownie:
o       liczba ładowni / cargo holds: 3,
o       pojemność ładunkowa / cargo capacity (m3):
§     bele / bale: 12.238,
§     ziarno / grain: 13.474
§     kontenery / containers: 341 TEU,
·                    luki / hatches:
o       liczba luków / no of hatches: 3
o       wymiary luków / hatch dim.:
§     1 x 12,7 m x 8,0 m,
§     2 x 25,5 m x 12,8m.
·                    urządzenia za i wyładunkowe / cargo handling:
o       półmaszty / derricks:
§     2 x 75 ton,
§     3 x 22 ton,
o       wciągarki / winches: 5.

Wszystkie dane ze strony http://grosstonnage.com / all data from sites http://grosstonnage.com.

Poniżej zdjęcia przybywającego i cumującego w Szczecinie Rubina / Below photos of bounding in & moored in Szczecin Rubin (aby powiększyć kliknij na zdjęcie / to enlarge, click on the photo).



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz